پرینازپریناز، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 24 روز سن داره

پریناز...تولد دوباره عشق

یعنی اینقدر راحته؟؟؟؟

1391/7/20 0:52
نویسنده : مامان پریناز
421 بازدید
اشتراک گذاری

دوهفته پیش یکی از دوستانم(از همکارای قبلیم تو داروخانه)زنگ زد.معمولا هروقت مشکل پزشکی و دارویی داشته باشه زنگ می زنه.بعد سلام احوالپرسی گفت امروز صبح فهمیدم باردارم ولی شرایطشو ندارم نگه دارم.گفتم چه شرایط؟سنت کمه؟؟30 سالته...3 ساله ازدواج کردی...درآمد شوهرت خوبه....مادر و مادرشوهرت جوانن....دیگه چته؟؟(به بد کسی زنگ زده بود.یه آدم که به شدت از این کار غیر انسانی منزجر میشه)...گفت آخه ما داریم پول جمع میکنیم شاید بشه یه خونه تو کرج بخریم اجاره بدیم...گفتم خب؟این به تو چه ربطی داره؟تو مگه درآمدزایی داری؟(اینم یگم الان 200 تومن در ماه حقوقشه!)گفت آخه الان خونمون یک خوابه است دلم میخواد خونه 2 خوابه باشه بتونم تخت و کمد بخرم براش!!گفتم به جون پریناز امروز داشتم خودمو فحش میدادم که چرا قبل به دنیا اومدنش براش تخت گرفتم و عین کارگرا هر روز باید مرتب کنم و گردگیری کنم ولی تا حالا یک شب هم توش نخوابیده.....

بگذریم خیلی نصیحتش کردم.گفتم بچه روزی خودشو میاره.براش از زندگی خودمون گفتم که چطور با اومدن پریناز با اینکه پس انداز ناچیزی داشتیم همه چیز دست به دست هم داد تا خونه دار بشیم....گفتم شیطونو لعنت کن ...سنت هم کم نیست خدای نکرده بعدا پشیمون نشی....

آخر صحبت که خیال می کردم حرفهام روش اثر گذاشته گفت حالا خانم دکتر اگر احیانا خواستم این کار رو بکنم چه قرصی بگیرم؟چند تا؟؟منم طبق روال همه این سالها گفتم من هیچ اطلاعاتی ندارم.گفتم سرخود نکنی اینکارو خطر داره...گفت نه دکتر زنانم گفته اگه بیای خودم بهت قرص بدم 500 تومن میگیرم!!(خانم دکتر چه زود یادت رفت سوگندی که روز فارغ التحصیلیت خوردی که داروی سقط جنین دست بیمارت ندی...)

پریروز بهش زنگ زدم.گفتم چه خبر؟خندید.گفت تموم شد....گفت رفتم پیش دکترم بهم قرص داد...ولی کافر هم نباید اینکارو بکنه خیلی عذاب داره....گفتم چطور با دلت کنار اومدی؟؟گفت آخه واقعا شرایطش نبود.ولی الان یه کم عذاب وجدان دارم(تو دلم گفتم بخوره تو سرت اون عذاب وجدان)...و بحث رو عوض کرد...

یعنی در عجبم از این آدمیزاد های حیوان صفت...چه کسی این حق رو به شما داده اینجور انتخاب کنید؟؟؟بعضیا میگن این کار دامن آدم رو تو زندگی میگیره.یعنی دعا می کنم دامن هر کسی که اینقدر بی وجدان با این موضوع برخورد میکنه رو بگیره و خیر نبینن...

خیلی عصبانی شدمعصبانی


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

آسمونی
19 مهر 91 0:10
سلام وااای خدای من چطوری دلش اومد؟؟؟؟
خوبین؟؟ اولین باره به وبلاگتون سر میزنم.. کوچولوی ناز و خوشکلی دارید ماشاالله...خدا حفظش کنه
ببخشید یه سوال داشتم:
از سرویس خواب دخملتون راضی هستید؟؟ یاسمینه دیگه؟؟؟ آخه دارم دنبال یه سرویس خواب خوب میگردم بین این و طرح لاوین آپادانا گیر کردم.. از این بیشتر خوشمون اومده اما ندیده بودم جایی،خیلی اتفاقی توی عکسا دیدم...از کیفیتش و جابازیش راضی هستین؟
بازم ببخشید


سلام دوست عزیز.از دیدارتون خوشحالم.انشالله نی نی نازتون به سلامتی به دنیا بیاد
عزیزم من خیلی از این سرویس راضیم.اون طرح اپادانا رو هم دیدم ولی از کیفیت کارش خیلیا ناراضی بودن.این کار هم رنگش خیلی اسپورته و با هر چیزی میشه ست کرد.هم خیلی جاداره.یعنی من از خیلی از کشوهای دخترک برای وسایل خودم استفاده میکنم!!!من که راضیم انشالله شما هم بخرین و راضی باشین
مامان پارسا
20 مهر 91 15:54
زهرا جان اول ممنون که به ما سر زدی و نظر هم گذاشتی و دوم هم شرمنده من زیاد اینجا میام و یادم میاد چندتا کامنت هم گذاشتم شاید هم اشتباه یادم میاد ...
و اما در باره این پستت . نمی دونم گاهی ترس از بچه دار شدن خیلی زیاده .. قبول اینکه موجود دیگه ای به خانواده اضافه بشه که مسلما دست و پاگیر خواهد بود و ادم ها احساس می کنن که ازادیشون سلب می شه .. البته دلایل این ادم کلا خنده دار بود و شایدم دلیل دیگه ای داشت که نمی خواست بهت بگه و اینا رو گفته .. کلا بارداری که ادم خودش رو براش اماده نکرده باشه و دلش نخواد یه وحشت و اضطرابی در شخص ایجاد می کنه که ممکنه هر تصمیمی بگیره .. اگر هم ادم معتقد و متدینی نباشه این حرف ها که بچه روزیشو میاره یا اینکه این کار عین ادم کشی هست توش تاثیری نخواهد داشت ..طرف حسابشون هم خود خداست و بنده ی کوچیکی که مهمون ناخونده بوده و بی گناه تلف شده [hr

درسته همینجوره که میگی.فقط جای تاسف داره وقتی آدم نمازخون اینقدر راحت این تصمیم رو می گیره
نیکی
26 مهر 91 22:44
سلام زهرا جان خوبی؟
شما داروسازی؟
منم دانشجو داروسازی هستم میخواستم اگر امکانش هست ازتون چندتا سوال بپرسم!


بله دوست عزیزم.در خدمتگزاری حاضرم.دوست داشتی قسمت ارتباط با ما برام میل بزن
باران - مامان الینا
29 مهر 91 15:41
سلام زهرا جون من نه با این موضوع موافقم نه مخالف اما اگر کسی به نظر من شرایطشو نداره بهتره بچه ایی رو نیاره که بچه بعدا ضجر بکشه


چی بگم....بالاخره تو ورودش عاملی دخیل بوده که میشه اون عامل رو کنترل کرد....
البته واقعا بعضی شرایط خاص هستن در مورد اونها نمیتونم نظر بدم ولی امثال موردی که مثال زدم خیلی زیادن
....
2 آبان 91 17:32
سلام،من اساسا در مورد اين صفحه از وبلاگت يه چيزي رو نميفهمم؟؟؟؟؟كي به من و شما اجازه داده در مورد اين خانوم ، شرايطش و انتخابي كه كرده، تا زماني كه خدا رو داريم قضاوت كنيم؟تا اينجا اين وبلاگو به خاطر اينكه منو در جريان روند رشد و تغييرات هر روز پريناز خوشگلت قرار ميداد دنبال ميكردم، اما امروز از نوشتن اين صفحه توسط شما كه حافظ قرآن مجيد،ملبس به حجاب برتر و سوگند ياد كرده رشته داروسازي در مورد حفظ امانات ديگران هستيد تعجب ميكنم،چون اگر اون خانم خداي ناكرده به اين وبلاگ سري بزنه،با اين كه اسم و مشخصاتي ازش نيست،ولي واقعا ناراحت ميشه و حتي اگر او(دور از جونش) فردي كافر هم باشه اون شما هستيد كه حق الناس مرتكب شده ايد.من اگه جاي شما بودم توي وبلاگم به جاي اشاعه ي فرهنگ دخالت و قضاوت در مورد انتخاب هاي ديگران و حريم خصوصيشون،حتي در حالت عصابانيت هم، همون عرف هميشگي وبلاگم رو رعايت ميكردم.شبت خوش.


سلام دوست عزیز.نظرتون محترمه.
ولی خب فکر میکنم حق خودمه تو دفتر خاطرات خودمو دخترم غیر از دلخوشیها از غم ها و درد دل هام هم بنویسم...
اون خانوم هیچوقت این صفحه رو نمیخونه چون هیچ اطلاعاتی از زندگی من نداره و فقط یه آشنایی کوتاه کاری بوده ولی برای جواب سوالهای داروییشون خیلی بهم زنگ می زنن...من هیچ رازی از بیمار خاصی رو فاش نکردم و این یکی از چندین و چند موردی بوده که باهاش برخورد داشتم و در جایگاهی بودم که حق امر به معروف داشتم و این کارو کردم...در اینجور موارد من یه گوش شنوا نیستم که پای درد دل کسی بشینم حق دارم در مورد تصمیمی که بیمارم برای جسم و روحش داره می گیره دخالت کنم... گرچه همه برای اعمالمون باید در پیشگاه خدا جواب پس بدیم





محمد آواره
6 آبان 91 23:08
سلاااام مااماانی
خووب چه ربطی دااره
اصلاا تو اایراان این فرهنگ غلط هستش که سقط بده
بابا کی گفته بده چه مشکلی دااره خووب الاان اوناا نمیتونن خرج خودشونو در بیاارن حالا بچه هم بیاادش وسط که دیگه اخر داستاان هستش
اایتقدر خرافااتی نبااشید که بچه روزیشو میااره از این حرفاا نه باباااا بچه پول میخواادش.اونا هم بهترین کارو کردن که فعلا بیخیال شدن با این وضع گرونی بهترین کاارو کردش


نظر شما هم محترمه
اگر اعتقادات من از دید شما خرافاته خوشحالم از خرافاتی بودنم!راستی خنده ام گرفت یه جوری نوشتین بچه پول میخواد انگار من خودم بچه ندارم!!خب معلومه بچه پول می خواد!در ضمن اعتقاد من که به نظر شما خرافاته مطابق آیه صریح قرانه:
ولا تقتلوا اولادکم خشیه املاق نحن نرزقکم و ایاهم









....
8 آبان 91 15:31
ممنون از پاسخ شما،قانع كننده بود،انشاله كه شرايط فرهنگي،اقتصادي و اعتقادي مردم به گونه اي باشه كه هيچ گاه چنين انتخابي نكنند و هرگز آيه ي صريح قرآن را ناديده نگيرند.


من هم از شما ممنونم که نظرتونو صریح گفتین
محمد آواره
10 آبان 91 18:23
نه ماماانی منظورم به نظر شماا نیستش کلی میگم تو این جامعه ماا این بد برداشت میشه همون بچه تا چند ماه اول میشه سقط کردش و...
باباا خداای زندگی پول میخواادش چند ساال پیش ... گفتش که مایی 1 میلیون در امد نداری نبایت طهران زنگی کنی و ... الاان که قربونش برم هر روووز یه قیمت هستش 206 که 85 بوه فروخته شده 13 الان همون رو 20 خورده ای باید بخری اااین مملک میشه واقعا برنامه ریزی کردش؟
کی هستش که بچه دوست نداشته باااشه کیه که نخوادش نسلش بمونه اصلا برا همینه که ازدواج میکنیمو...
اوناا هم مشکل داارن مشکل مالی هم خفنه.ایه قران هم ولش کن مامانی اوون یه چیزی گفته برااای اون موقع بوووده که این همه مشکل نبووده همه 50 تا بچه داشتن. نه الاان که ادم مجرد لنگ سیر کردن شکمشه.
اون موقع که اون رژیم بودش طرف چند سال مملکتو اداره کردش بهش گفتن چه کاری کردی گفتش نذاشتم فلان کالا تو این دوره من 1 ریال عوض بشه بعد الااان خود من بشخصه سیگار گرفتم تو 3 روز 1300-1400-1500(خودم اهل دودو مشروب نیستم برا صاب کارم)خووب تو ااین مملکت که هر رووز یه قیمته چطوور میشه ادم بچه بیااره.
شما فقط به حال بچه نگاه میکنید اماا اون بچه روزی میشه هم سن من اگه پدر مادرش نداشته بااشن بچه جز حسرت دوباره چیزی ندااره حسر ت پشت حسرت.
اااین دوره زمونه همه اسلام رو انداختن جلو همه قران رو انداختن جلوو هر کاری که دوست دارن میکنن پشتش و همرووووووووو به اسلام و قران بد بین کردن.
یه بچه از نظر شمااا یه بچست که اون ایه قرا هم گفته.... اماا اون بچه بیشتر از ااین حرفااست مامانی.
ااره اگه اون موقع بوودش که به 10 تومن میریفتی تو میوه فروشی 50 کیلو میخریدی حرف شمااااااااااااااااااااااااا طلاا بووودش و اووون بد ترین اشتباه بوودش اما الاان که با 10 تومن 10 تا دونه میوه میخری میدی دست بچه 5 ساله میاره خوونه ااین دوره زمونه من میگم اون مادر بهترین کاارو کردش بهترین کاارو.
مادر پدر همیشه از دهن خودشون میزنن تا بچه چشش به این ور اون ور نبااشه اون ماادر هم اون کاارو میکنه امااا وقتی یه ماادر با اون همه احسااس که واقعاا اون احسااس رو ما مرداا نداریم(حسوودی میکنیم به مادراااااااا) ببین چی شده که بیخیال شده و رفته اون کارو کرده.و بدونید که کار ساده نبووده الاان حاال مادرو ببینید قبلشو .یا مادر به همین راحتی نمیتونه بچشو بکشو بعد بیاایی شما مامانی بگی به همین راحتی...
در کل مامانی من معذرت میخوااااااااااااااااااام اگه حرف بدی زدم دوست ندارم ازم دلگیر باااشی


بخشی از حرفاتونو قبول دارم...چرا دلگیر باشم هرکس حق داره نظرشو بگه....تو این مملکت اگه هر کسی اجازه داشت فقط نظرشو بگه کلی اوضاعمون بهتر بود....
اون موردی که من مثال دادم و امثالش فراوانه از این جهت نرفتن دنبال سقط جنین بلکه از اینکه ناباورانه با این موضوع مواجه شدن دچار وحشت شدن و برای اینکه زیادی وحشت زده نمونن سریع صورت مسئله رو پاک کردن....حقوق همسر این آدم بالای 2 تومنه و مادرش 4 تومن بابت سیسمونیش گذاشته کنار...پس بدون برای پول نبوده... ببین اگه کسی به خاطر نداری نمیخواد بچه دار بشه باید باید باید جلوی بچه دار شدنو بگیره...من بهتون اطمینان میدم بیشتر سقط جنین ها به دلایلی غیر از دلایل مادی انجام میشه...
و اما بریم سر اصل ماجرا...اگه شما اعتقاد داری قرآن مال اون دوره است پس دیگه اصلا بحثی نداریم چون من اعتقادم چیز دیگس...تو قرن 21 اونقدر علم پیشرفت کرده که اگه کسی واقعا نخواد بچه دار بشه جلوشو بگیره...واگر با همه این تفاسیر کسی با این موضوع روبرو شد حق نداره دلبخواهی تصمیم بگیره...مثل همه امتحانهای دیگه زندگی اینم یه امتحانه....من معتقدم اگه سختی نباشه انسان رشد نمی کنه...پس به جای پاک کردن صورت مسئله اول میریم سراغ اصل مسئله و نمیذاریم مسئله ای ایجاد بشه...
اگر قرار بر این بود در برابر مسائل زندگی اینقدر راحت تصمیم بگیریم پس عقل برای چیه؟؟؟







محمد آواره
13 آبان 91 22:01
ماماااانی اگه از نظر ماالی ردیفه منم مخالف ااینکاارشم... و کاملاا حق روو به شما میدم. نه اینکه قراان برای اوون دووراانه الااانم استفاده میشه البته اگه دس توش نبرده باشن این... اماا در کل ماماانی حق کاملا باشمااست. در باره این ماادر امااا در کل بنظر من مشکل ندااره سقط کردن اون بچه.