پرینازپریناز، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 23 روز سن داره

پریناز...تولد دوباره عشق

انصاف یا بی انصافی....مسئله این است!

1391/9/13 11:29
نویسنده : مامان پریناز
346 بازدید
اشتراک گذاری

---با هادی رفتیم که برای کادوی تولدم یه بوت برام بخره.رفتیم یه پاساژ به اصطلاح بالاشهر!!بعد از کلی گشتن از یه مدل خیلی خوشم اومد و خریدیم و اومدیم.فردا صبح به بهانه خرید رفتم مرکز خرید نزدیک خونه.توی مغازه در حال دیدن یک شلوار بودم که یه خانومی وارد مغازه شد.دیدم یه بوت دقیقا مثل مال من پاشه.قلقلکم اومد و ازش پرسیدم چند خریده.عددی که گفت برق از چشمهام پرید 60 هزار تومن ارزون تر.رنگم پرید.اعصابم به هم ریخت حتی از اون خانم خواستم قسمت داخل کفششو نشونم بده تا مارکشو ببینم و مطمئن بشم.همین طوری که داشتم تو پاساژ می چرخیدم چشمم خورد به ویترین یه مغازه.بله همین مدل و همین مارک با قیمت خیلی پایین تر.دیگه سرم واقعا سوت کشید.برگشتم خونه به هادی گفتم به مغازه زنگ بزنه و جریان رو بگه تا بریم بوت رو پس بدیم.وقتی زنگ زد طرف اول گفت پس نمی گیریم ولی وقتی دید هادی خیلی مودبانه تهدیدش کرد که از راه قانونی وارد میشه گفت فردا بیایین ببینیم چی میشه.ما هم همون روز عصر رفتیم مغازه.اول کلی چرندیات به هم بافت که شاید اون خرید پارسالش بوده(حالا خوبه موقع خرید میگن مدل 2014 هست!!)،احتمالا اون چینیه جنس ما ترکه!!بهش گفتم دیگه اونقدر ذهنم کار می کنه که بتونم تشخیص بدم جنس یکی هست یا نه.جالبه می گفت برین از همون مغازه بخرین بیارین بعدا من پول اینو میدم.منم گفتم وقت اضافی واسه این کارا نداریم.خلاصه خودش که دید چاره ای نداره سریع پول رو شمرد و داد.

 

---هفته پیش تصمیم داشتم یه کرم طبی برای پوستم بگیرم.از مغازه ای که معمولا لوازم اصل رو ازش می گیرم قیمت گرفتم.تو اینترنت سرچ کردم و شماره یه سری نمایندگی های اون مارک رو گرفتم و زنگ زدم.عددشون 75هزار تومن بالاتر بود!!سریع رفتم همون مغازه و با قیمت پایین تر خریدم .آخرش فروشنده گفت:اینا خرید قبلمونه.این هفته قیمت این مارک خیلی بالا رفته ولی من روی قیمت خرید قبلی نمی کشم...بابا انصافتو قربون!!

 

---تو خیابون داشتیم پارک می کردیم که اقایی گفت اینجا پارک نکنید پلیس داره از پایین تا بالا همه رو 40 تومن جریمه می کنه.ماشین جلوی ما خانواده ای بودند که معلوم بود داشتن میرفتن زیارت امامزاده نزدیک اونجا.ماشین رو پارک کردن ورفتن .تو دلم داشتم می گفتم چه دل گنده ان با اینکه میدونن جریمه میشن بازم همین جا پارک می کنن!!بعد دیدم آقا رفت و جریمه یکی از ماشین ها رو برداشت و آورد گذاشت زیر برف پاک کن خودشتعجبو همه اعضای خانواده از ته دل می خندیدن.یعنی تیزهوشی در این حد؟؟دلم به حال اون ماشینی سوخت که  از جریمه شدنش خبر دار نمی شد یا شایدم دو باره جریمه می شد....وا اسفا به اون زیارت رفتن...

 

---یادم افتاد به دورانی که داروخانه کار می کردم.یکی از وظایف خطیر تکنسین ها این بود که به محض شنیدن افزایش قیمت جنس دستگاه لیبل زن رو دست می گرفتن و حتی روی اجناسی که ماهها پیش به مقدار زیاد خریده بودن قیمت جدید می زدن...

 

---رفته بودم سوپر محل.خیلی شیک و پیکه!!انواع و اقسام جنسای خارجی داره از سس های مختلف بگیر تا بیسکویت های خارجی و شوینده های آنچنانی!!معمولا بهداشتی رو از سوپر نمی خرم ولی شامپوم تموم شده بود گفتم بگیرم.همینجور که داشتم انتخاب می کردم به خاطر کار کردن تو داروخانه چشمهام خیلی به تاریخ تیزه.دیدم ٢-٣ تا از مارکهای مختلف تاریخ گذشته اس.به فروشنده گفتم جریانو.گفت جمعش میکنم.هفته پیش رفتم اسپری خامه بگیرم.گفتم مونده که نیست؟گفت نه همه چیش اوکی هست.یکی گذاشت دیدم انقضاش ٢٠١٢/٥ هست .گفتم این گذشته ها.اولش قبول نمی کرد می گفت مگه ماه چندیم؟؟گفتم ١١.گفت این مال قبله .چند تا گذاشت جلوم یکی از دیگری تاریخ انقضای قدیمی تر.گفتم لطفا اینا رو جمع کنید.گفت حتما جمع میکنم.نشون به اون نشون همه اون جنس ها هنوز توی مغازه اس.کاش  سوپرها هم مثل داروخانه بازرسی دوره ای داشتن.

 

 

و چندین و چند مورد از این دست که تو این مدت برام پیش اومده...البته خیلی از این موارد ممکنه از نظر شرعی مشکلی نداشته باشه و مشمول مالکیت خصوصی بشه و فقط اخلاقا  ایراد محسوب بشه ولی وقتی دقت میکنم میبینم همون فردی که جنس خرید قبلشو با قیمت جدید میفروشه به محض اینکه اعتراض مشتری رو می بینه به دروغ میگه اینا خرید جدیده و قیمتها بالا رفته.و همین یه دروغ چه کار که با مال آدم نمی کنه...وای که چقدر پول حلال درآوردن سخته.همیشه از خدا می خوام اگر زمانی برسه که من کسب و کاری راه بندازم بتونم انصاف رو رعایت کنم.

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

فاطمه مامان صبا
21 آذر 91 3:51
چقد این موارد واسه منم پیش اومده...........خواهرم داروسازه میگف افزایش قیمت همه داروها چه خرید قبلی و چه جدید جزو قوانینه البته کاهش قیمت هم همینطور
در مورد بوت خیلی خوشم اومد که پسش دادی اینجور مواقع ما انقد کم رو میشیم اصلا رومون نمیشه به یارو بگیم گرون دادی


ببین بعضی شرکتها الزام میکنن که قیمت رو بالا ببرین...ولی من میشناسم جاهای منصفی که اینکارو نمیکنن چون همون قیمت قبلی که میدن سودشونو کردن....ای ول خواهرت همکارمه چرا زودتر نگفتی؟؟؟اسمش چیه؟تهرانه؟
من پول مفت به کسی نمیدم...روم زیاده اینجور وقتها برعکس همسری که غر میزنه میگه عیب نداره پیش اومده دیگه!!!